Monday, June 1, 2009

UJIAN TUHAN

Percutian saya di Singapura berakhir dengan satu khabar yang tidak menggembirakan, apabila belum sempat saya sampai ke rumah, saya telah dihubungi memberitahu rumah saya telah dipecah masuk, so, saya terpaksa bergegas balik, then bila sampai ke rumah saya dapati pintu bahagian dapur telah dikopak dan bahagian ruang tamu dan bilik tidur tingkat bawah telah diselongkar. Setelah menghubungi pihak polis datang buat pemeriksaan, cuma penjenayah berkenaan sempat mengambil TV Lcd saya saja, barang-barang lain tidak hilang, yang penting dan saya sangat bersyukur sebab laptop dan transkrip Ijazah serta Master saya tidak hilang.

Semasa saya masuk ke rumah, saya lihat beg laptop saya yang disimpan dalam bilik telah dibawa pencuri ke ruang tamu, mungkin apabila dia terpandang TV LCD LG Scartlett di ruang tamu menyebabkan dia teruja dan terus ambil tv berkenaan lalu tinggalkan beg laptop di situ. Apapun syukur sebab semasa kejadian tiada orang di rumah berkenaan, tv yang hilang boleh dibeli ganti, yang penting nyawa dan keselamatan kita. So, kelmarin penat perjalanan dari Singapura belum hilang, terpaksalah berurusan di balai polis pulak sehingga petang setelah mereka selesai buat siasatan.

6 comments:

secretname said...

laa yeke..simpati sy ttumpah kat tv tu..xsmpat sy nk tgk..ape pon sykur la xde sape yg cedera n laptop pon slmt..bg sy laptop ibarat nyawa sy sbb byk data2 sy tsimpan dlm tu...rmh yg kn pecah ni rmh d changlun or rmh d as?

Syahril Said said...

nanti saya beli tv yang lebih besar...hehe..lepas ni dah serik nak tinggal laptop kat rumah, nanti pi sembahyang Jumaat pun nak bawak laptop..hehehe..

rumah di Alor Star, yang di Changlun baru jap lagi nak balik check..harap2 InsyaAllah ok..

secretname said...

lor..xde grill ke?rmh sy klu xde grill ssh la..dab 2 3 kali perompak masuk..hampeh tul..skrg pon nk tggl kan rmh fobia..tpksa bwk laptop skali..aiya..srh la mak kesygn en syahril jaga sat laptop tu..ada ka nk bwk p smyg jumaat..haha..

nti beli tv tu by 2 give me 1 yea...haha

Syahril Said said...

pintu bilik kebal bank pun penjenayah boleh buka, inikan pula grille pintu rumah, yang penting kena redha sebab dah bukan rezeki kita (rezeki penjenayah tu la kot)...sebab Allah sentiasa menguji kita sesuai dengan dugaan yang masih boleh kita hadapi, Allah tidak akan menguji sesuatu diluar bayasan kemampuan kita.

secretname said...

tul jgk tu..kn la redha..xpe la..yg penting kita da usaha yg tmampu..en syahril xpe la kaya..sy ni mn la de duit byk nk beli tv bsr2 klu ilang..hehehe

insaf seketika mendengar kutbah :)

Syahril Said said...

kalau saya kaya, dah lama tak dok di UUM, saya bukak kampus sendiri di Langkawi ambil Tun Mahathir jadi Canselor, hehehe...then beli tanah banyak2 kat Langkawi buat resort kat sana, relaksss ja hari-hari...hehehe..