Sunday, June 28, 2009

KEMASUKAN PELAJAR BARU KE UUM HARI INI

Sekalung tahniah dan syabas saya ucapkan kepada semua pelajar-pelajar baru yang mula datang untuk mendaftar di UUM sama ada peringkat ijazah pertama atau pasca siswazah bagi memulakan pengajian Semester Pertama Sesi 2009/2010 minggu depan.

Bermula hari ini mereka akan menjalani program suaikenal atau orientasi selama 5 hari sebelum memulakan kuliah pertama pada 5 Julai 2009 nanti. Justeru, saya ingin menyatakan bahawa mereka-mereka yang telah terpilih memasuki universiti adalah golongan yang sangat bertuah dan amat beruntung berbanding ratusan ribu yang memohon tetapi tidak mendapat tempat di universiti.

Oleh itu pergunakan peluang yang diberi sebaik-baiknya, belajarlah bersungguh-sungguh dan manfaatkan setiap masa sepanjang di universiti dengan melakukan perkara-perkara yang berfaedah agar mereka dapat menamatkan pengajian sebagai seorang pelajar yang cemerlang, berguna kepada agama, keluarga, masyarakat dan negara serta menjadi golongan yang boleh mengembangkan ilmu dan kemajuan negara.

3 comments:

isyqacombat said...

rase mcm nak balik semule r ..huhu..

Syahril Said said...

nanti Isyqacombat balik la semula sebagai pelajar Masters pulak..

secretname said...

wahhh..sy antara pelajar tu la ye