Saturday, June 13, 2009

Tahniah Presiden Mahmoud Ahmadinejad

Laporan berita melaporkan keputusan piliharaya presiden memihak kepada Presiden Mahmoud Ahmadinejad dengan kemenangan yang besar! Justeru, saya mengucapkan tahniah kepada beliau atas kemenangan itu sekaligus mengekalkan jawatan sebagai Presiden Iran untuk penggal ke-2.

Secara peribadi saya amat kagum dan hormat dengan kewibawaan dan kesungguhan beliau yang tegas, berani dan berprinsip mulia dalam menegakkan keagungan Islam dan kedaulatan negara Islam terutamanya Iran supaya tidak tunduk kepada tekanan dan ancaman kuasa besar seperti Amerika yang cuba menjatuhkan mana-mana negara Islam yang hendak maju dan aman seperti yang telah mereka lakukan di Afghanistan, Iraq, Palestin (mereka sekutu kuat kepada Israel) dan negara-negara Islam lain termasuklah Malaysia.


Apabila melihat kepada Ahmadinejad membuatkan saya melihat kepada pemimpin kita iaitu Tun Dr. Mahathir yang sentiasa mengkritik dasar-dasar kuasa besar yang sering menindas negara-negara kecil dan miskin. Tindakan Tun Mahathir itu membuatkan banyak pihak mengkagumi beliau dan kagum dengan ketegasan beliau hingga Malaysia menjadi sebuah negara Islam contoh dan dihormati hingga hari ini. Sekarang pun Tun masih kuat mengkritik dasar-dasar berat sebelah oleh kuasa-kuasa besar dan beliau sering menjadi undangan banyak negara untuk mendapatkan kepakaran pengalaman beliau semasa memajukan Malaysia ketika era beliau memimpin Malaysia.


No comments: