Sunday, July 26, 2009

PENANGGUHAN KULIAH : 27 JULAI - 1 OGOS 2009

Berdasarkan tajuk pengumuman berikut saya paparkan pengumuman oleh pihak Jabatan Hal Ehwal Akademik UUM melalui email staf dan pelajar UUM :

Semua kuliah dan aktiviti pelajar ditangguhkan seminggu mulai 27 Julai (Isnin) sehingga 1 Ogos 2009 (Sabtu). Langkah ini diambil untuk membendung penularan Influenza Light Illness (ILI) atau penyakit serupa Influenza. Kuliah akan bermula pada 2 Ogos 2009 (Ahad).


Perkhidmatan kaunter yang melibatkan pelajar akan ditutup sepanjang penangguhan kuliah tersebut.Semua warga UUM diminta mengikuti hebahan rasmi yang akan dikeluarkan dari semasa ke semasa.


Pertanyaan dan maklumat lanjut sila hubungi Pengarah Jabatan Hal Ehwal Akademik, Encik Baharudin Yaacob (04-928 3103) atau e-mel : baha646@uum.edu.my

* Saya dapati selepas pengumuman itu dibuat (semasa kuliah saya masih belum tamat lagi petang ini) telah ramai pelajar UUM mula bersiap-siap untuk pulang ke kampung. Sebenarnya, pihak universiti hanya menangguhkan kuliah, bukannya menutup kampus seperti yang berlaku di 4 kampus cawangan UiTM, bermakna pelajar tidak perlu pulang atau sepatutnya tinggal di kampus (di DPP masing-masing) bagi mengelakkan pendedahan kepada penularan yang lebih teruk di luar kampus. Kampus masih beroperasi seperti biasa iaitu kakitangan akademik dan pentadbiran datang ke kampus seperti biasa sepanjang tempoh ini

No comments: