Sunday, May 17, 2009

BLOG ALUMNI BDM

Kebelakangan ini ramai pelajar-pelajar dan bekas pelajar BDM seringkali menghubungi saya untuk tanya bermacam-macam maklumat. tak apa, saya memang suka berkongsi maklumat. oleh kerana saya ni seringkali jadi tempat rujukan hehehe....(oleh pelajar dan bekas pelajar), justeru saya rasa ingin memberi sedikit ruang dalam blog ini sebagai tempat re-union dan alumni bagi komuniti pelajar dan bekas pelajar BDM. tujuan ini bukanlah untuk mempromosikan blog saya, tetapi melalui kemudahan adanya blog ini bolehlah kita jadi ruang untuk eratkan silatulrahim di kalangan komuniti BDM supaya segala perkembangan pelajar dan rakan-rakan anda serta antara senior dan junior dapat dieratkan dan dapat terus berkekalan sekurang-kurangnya melalui blog ini.

cara ini dapat membolehkan semua orang boleh tahu perkembangan kita dan mengukuhkan komuniti BDM itu sendiri. lagipun komuniti BDM ni pun bukannya ramai sangat kerana bermula dari konvokesyen pertama untuk BDM pada tahun 2002 (saya konvo 2003) hingga konvokesyen terbaru pada Mac 2009 yang lalu jumlah pelajar BDM yang dah bergraduasi lebih kurang hampir 2000 saja tidak termasuk yang masih belajar. oleh itu, komuniti kita masih kecil dan boleh diurus sekiranya semuanya membantu.

sebenarnya masih ramai yang tak tahu tentang blog saya ini memandangkan ianya masih baru. justeru, saya berharap bagi mereka yang dah tahu tu, silalah khabar-khabarkan kepada rakan-rakan lain terutamanya di kalangan rakan-rakan anda bekas pelajar-pelajar BDM yang anda kenal supaya dapat memberi informasi mereka menerusi blog ini supaya dapat kita mengenalpasti perkembangan komuniti dan alumni BDM pada masa akan datang. saya amat menghargai semua yang ingin bersama-sama menjayakan usaha ini semoga pertalian silatulrahim itu tidak terputus dan kita masih dapat berkongsi maklumat dan apa jua peluang-peluang masa hadapan yang ada.

bagi mereka yang ingin sama-sama menjayakan usaha ini sila khabarkan kepada rakan-rakan yang anda kenali dan mintalah juga mereka sebarkan kepada rakan-rakan lain yang mereka kenali, akhirnya usaha yang sedikit itu akan menjadi banyak pada masa depan InsyaAllah, dan saya juga mengucapkan jutaan terima kasih kepada mereka yang sudi menjayakan usaha ini.

3 comments:

secretname said...

nti sy bgtau rakan2 bdm sy melalui fs, tagged n blog2..
tahniah.!!!1 usaha yg sungguh murni..

Syahril Said said...

ok, terima kasih, saya mat menghargai usaha Syafa...

secretname said...

sama2..xde hal..tu utk kebaikan BDM jgk :)