Tuesday, January 5, 2010

KESATUAN UMAT ISLAM

1. Saya sebagai salah seorang warganegara Malaysia beragama Islam, mengucapkan tahniah dan syabas kepada semua umat Islam dan semua pihak yang berusaha menentang keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap isu penggunaan kalimah Allah.

2. Jika nilai kesatuan dan kesepaduan yang tinggi di kalangan orang Islam di Malaysia seperti yang ditunjukkan dalam isu ini dilakukan untuk isu-isu lain seperti politik, sosial dan ekonomi, saya percaya orang Melayu dan Islam di Malaysia akan terus maju, gagah dan tidak ketinggalan lagi dalam semua bidang dan pembangunan negara.

3. Mengapa kita boleh bersatu kerana mempertahankan agama, tetapi tidak pula dalam isu-isu lain? Jawapannya mudah, kerana dalam isu lain kita lebih mengutamakan kepentingan diri dan organisasi dahulu berbanding kepentingan kemajuan bersama, tetapi dalam agama kita mengutamakan agama dahulu berbanding perkara lain.

4. Agama Islam amat menggalakkan dan telah pun menunjukkan bahawa umat Islam boleh bersatu, jadi hanya ego dan kepentingan masing-masing yang menjadi penghalang.

5. Oleh itu, dalam isu ini kita telah 'bersatu' kerana Allah, maka marilah kerana Allah juga kita 'bersatu' memajukan bangsa dan negara ini. Amin.

No comments: