Saturday, January 9, 2010

CONTOH PENERBITAN KRISTIAN

1. Saya bersetuju jika tindakan membenarkan pihak Kristian atau gereja menggunakan kalimah Allah dalam dakwah dan penerbitan mereka, dibimbangi akan memberi kesan kekeliruan yang serius terhadap kefahaman dan akidah umat Islam di negara ini terutamanya kepada generasi yang akan datang.

2. Berikut adalah contoh penerbitan Kristian dan pandangan oleh Yang Berhormat Zulkifli Bin Noordin. Baca Sini.

3. Walaupun saya yakin mungkin penerbitan seperti itu diterbit bertujuan untuk kegunaan dakwah Kristian kepada penganutnya, namun, bagaimana jika ianya sehingga dibaca oleh golongan muda dan anak-anak kecil yang beragama Islam? Mungkin ia boleh mendatangkan kekeliruan kepada mereka jika mereka masih mentah dalam ilmu keagamaan dan akidah Islam.

4. Saya yakin ini pasti akan berlaku kerana pihak Yahudi dan Kristian akan terus berusaha menyesatkan akidah orang Islam sama ada di Malaysia atau di tempat-tempat lain tanpa jemu dan putus asa.

5. Merujuk kepada Al-Quran, Surah Al Baqarah: 120 : Firman Allah :

"Sesungguhnya Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah :'sesungguhnya petunjuk ALLAH itulah petunjuk yang benar'. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah datang kepada kamu 'ilmu (Al Quran), maka ALLAH tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu".

No comments: