Tuesday, August 11, 2009

PELAJAR BDM PALING RAMAI CEMERLANG

Email terbaru yang saya baca berkenaan Majlis Penganugerahan Sijil Dekan pagi tadi di UUM COLGIS. Tahniah! juga saya ucapkan untuk Lim Jen Zen kerana berjaya mendapat Anugerah Sijil Dekan setiap semester (nice talking with you at my room, in my car and kita sama-sama pekena Iman Koew Teow Kerang di Alor Setar petang tadi). Berikut adalah email berkenaan :


Pelajar Diharapkan Cemerlang Dalam Pelbagai Aspek

Prof. Madya Dr. Asmah Laili Haji Yeon, Penolong Naib Canselor UUM College of Law, Government & International Studies (UUM COLGIS) mengingatkan agar pelajar-pelajar menunjukkan ciri-ciri kecemerlangan di dalam pelbagai aspek seperti sahsiah dan budi pekerti yang baik di samping cemerlang di dalam akademik mereka. Beliau berkata di dalam ucapan sempena majlis penyampaian Anugerah Sijil Dekan Semester Kedua Sesi 2008/2009 bertempat di DKG 5/1.

Menurut beliau lagi, pelajar perlu turut serta di dalam aktiviti samada pada peringkat Kolej Akademik dan juga Dewan Penginapan Pelajar di samping turut bergiat aktif di dalam aktiviti persatuan mengikut program di UUM COLGIS.

Pada majlis hari ini seramai 281 orang penerima telah menerima sijil masing-masing di mana program Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Pembangunan (BDM) mencatatkan jumlah penerima teramai iaitu 86 orang, Sarjana Muda Pengurusan Awam (BPM) seramai 81 orang, Sarjana Muda Undang-Undang seramai 68 manakala 46 orang penerima daripada program Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Hal Ehwal Antarabangsa (INTAFF) dengan kepujian.

Minat di dalam program yang diikuti adalah sebagai satu kunci kejayaan beliau. Itulah kata-kata yang diucapkan oleh Wan Nazroof Luqman pelajar semester kelima Program Pengurusan Hal Ehwal Antarabangsa. Beliau juga membuat rujukan dan mendapatkan banyak maklumat daripada pelbagai sumber untuk meningkatkan pengetahuan di samping tumpuan di dalam kuliah.

Bagi Lim Jen Zen apa yang sentiasa diamalkan di dalam diri adalah keyakinan untuk berjaya adalah salah satu kaedah memotivasikan diri di dalam belajar.

3 comments:

secretname said...

wahh..tahniah pelajar bdm..time sy dulu bdm antara paling sket yg dpt dekan..huhu..skrg da de transformasi..tahniah2

Syahril Said said...

nama pun dah pengurusan pembangunan atau dengan nama lain pengurusan transformasi atau perubahan...(berubah dari satu keadaan ke suatu keadaan lain yang dianggap lebih baik)

secretname said...

yea ataupun mggunakan BOS..(blue ocean strategy)