Wednesday, April 28, 2010

UNIVERSITI ANTARABANGSA ALBUKHARY

1. Setinggi-tinggi ucapan tahniah saya ucapkan kepada pihak Yayasan Albukhary (YAB) di atas pencapaian menubuhkan Universiti Antarabangsa Albukhary (AIU). (baca sini)

2. Saya doakan semoga rahmat Allah terus melimpah ruah kepada individu yang sangat dermawan dan budiman di sebalik YAB iaitu Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary. Semoga Allah terus melimpahkan rezeki Tan Sri sekeluarga dan empayar perniagaan Tan Sri terus berkembang maju.

3. Untuk hari ini dan masa ini hanya doalah yang dapat saya usahakan kepada orang-orang yang budiman dan dermawan seperti Tan Sri Syed Mokhtar di atas usaha beliau dalam membelanjakan hartanya untuk perkembangan agama Islam, pembangunan ilmu pengetahuan dan menolong golongan yang kurang berkemampuan dan miskin.

4. Kini kebaktian YAB bukan sahaja terhad di Malaysia tetapi telah mejangkau kepada segelintir umat Islam yang miskin dari negara luar.

5. Semoga usaha YAB yang sangat baik ini menjadi model dan contoh yang sangat bermanfaat kepada pihak lain dalam memanfaatkan kelebihan yang kita ada untuk kepentingan dan kebajikan mereka yang memerlukan bantuan dan pertolongan.

6. Mungkin tidak semua orang yang mampu melakukan sepenuhnya seperti apa yang dilakukan oleh Tan Sri Syed Mokhtar, namun ada banyak cara lain lagi kebaktian yang boleh kita berikan kepada masyarakat bersesuaian mengikut kemampuan dan kelebihan masing-masing.

7. Walaupun pada hari ini saya hanya mampu mendoakan usaha Tan Sri, tetapi di masa hadapan dengan izin Allah, saya berdoa agar model dan contoh kebaktian oleh Tan Sri Syed Mokhtar dan YAB ini menjadi tauladan dan panduan kepada diri saya sendiri dan orang lain.

No comments: