Thursday, April 8, 2010

NUKLEAR ISRAEL

1. Amerika Syarikat, Israel dan sekutu-sekutu mereka mendesak serta menghalang Iran dan negara-negara Islam lain menghentikan pembangunan teknologi nuklear dan senjata nuklear, tetapi dalam masa yang sama merekalah yang menjadi peneraju teknologi nuklear dan memiliki senjata nuklear yang banyak.

2. Mereka (Amerika, Israel, Britain) pernah menuduh rejim Saddam Hussain mempunyai simpanan senjata nuklear yang banyak dan boleh mengancam keselamatan dunia, namun sampai hari ini mereka gagal menemui bukti terhadap apa yang mereka dakwa di Iraq.

3. Kini mereka menyekat Iran membangunkan teknologi nuklear bagi tujuan penjanaan industri tenaga di negara itu, mereka menuduh Iran membangunkan senjata nuklear dan mereka juga mengecamkan tindakan Korea Utara membangunkan senjata nuklear, namun Amerika dan Israel sendiri mempunyai senjata nuklear yang sangat banyak dan boleh pula dirahsiakan (baca sini).

4. Bukankah Amerika dan sekutunya seringkali menuduh negara-negara lain (khususnya negara Islam) adalah negara pengganas jika membangunkan teknologi nuklear dan memiliki senjata nuklear. Jadi, siapa yang pengganas?

No comments: