Monday, July 19, 2010

YA ALLAH, DEKATKANLAH HATIKU PADA TANAH SUCIMU



Ya Allah, berikanlah aku kelapangan rezeki, kesihatan dan kesempatan masa serta umur untuk aku berupaya menunaikan ibadah haji dan umrah di Tanah Suci-Mu sebelum datang lima perkara kepadaku:

ketika aku masih waras dan sihat, sebelum aku diuji dengan kesakitan
ketika aku masih mempunyai kelapangan rezeki dan menikmati kesenangan, sebelum aku diuji dengan kesempitan
ketika aku masih memiliki sedikit kelapangan masa, sebelum aku diuji dengan kesibukan yang melampau
ketika aku masih di usia muda dan berkemampuan, sebelum datangnya usia tuaku dan nyanyuk singgah padaku
ketika aku masih mampu bernafas dan berupaya sujud serta rukuk kepada-Mu, sebelum Engkau hantarkan Malaikat Maut datang menjemputku...

Ya Allah, izinkanlah kesempatan untuk aku bersujud kepada-Mu di Tanah Suci-Mu dan debu-debu tanah suci itu sempat melekat di dahi serta dua tapak tanganku...

No comments: